Saiko no Sutoka — отзыв
Сумасшедшая бегает за сумасшедшим
Всем доброго времени суток!
Наверное такие были мысли у Сэмпая, за которого мы управляем от первого лица. А произойти может все что угодно, смотря какую сложность ты выбрал. Но все сложности можно легко пройти, зная маленькие секретики и пасхалки от Сайко.
Хочу поделиться с тобой опытом прохождения и о тех самых секретах, которые невероятно тебе облегчат игру и помогут пройти.
Приятного тебе чтения!
Как узнала?
Сначала увидела прохождение у AlisanRose на ютубе, а после попалась и в stesm, да ещё и по скидке.
Полное название игры, разработчик/компания и год выпуска:
Полное название игры: Saiko no Sutoka, сокращения как такового нет, но логично, что SnS. Перевода не имеет.
Разработчик: на телефонной версии разработчик Habupain, думаю, на компьютерной тоже.
Цена:
В steam цена на данный момент 290 рублей, но покупала я по скидке 20% за 232 рубля.
Главные герои:
Мы играем за мужичка Сэмпая, а охотиться на наше тело неповторимая наша фанатка с диссоциативным расстройством – Сайко-Чан.
Прохождение:
В игре полноценных два режима игры, а всего 4. Яндере, Обычный, Сложный, Янгире. Дополнено: должен выйти ещё один режим – Кошмар.
Янгире – это состояние, когда Сайко вообще себя не контролирует и любыми способами пытается убить игрока. Но сам режим очень простой, главное:
- Найти сначала ботинки, а потом начинать искать ключи
- Не бегать, ходить. Она слышит все.
- Не задерживается в комнатах долго, даже заперать. Пока она ломает дверь, быстро проверяем полки и шкафы на наличие ключей.
- Если чудом наткнулись на неё добрую (маловероятно) и она предлагает вам лекарства, посмотрите на её глаза. Если они ярко светиться – это яд, если нет – лекарство.
Дополнено: Вышло обновление! Ботинки убрали (спасибо большое), ходить долго не получится – найдёт. Если Сайко вас видет, музыка это игнорирует. Постоянно нужно оборачиваться. На добрую наткнуться невозможно или вы везунчик, которого не знает свет. + Добавлено 2 новые концовки. Честно, приступ тошноты не проходил часа 3.
Прошла я с первой попытки и за 13 минут. Дополнено: прошла с миллионой попытки за 20 минут.
Яндере – это состояние более менее доброй Сайко, но она не даст нам сбежать, жестоко наказывая за попытки. Если Янгире это просто изи (после дополнения – нет), то Яндере это экстрим (после обновы – легко и просто). Сначала все хорошо начинается. до первого ключа. Мисс маньяк начнёт бросаться ядом в игрока, который хоть и не сразу убивает, но очень и очень быстро – 50-60 здоровья за минуту. Чтобы окончательно не умереть, нужно лекарство. По всей школе оно одно. ОДНО! Кроме него, можно взять его у Сайко. И именно на этом режиме случаются баги.
Например, игрок ходит (шлепкой нету рядом), поворачивается и прямо в лицо прилетает склянка.
- Ботинки – это самое важное. Сайко разбивает стекла.
- Не бегайте! Она быстро вас найдёт. Если видит – бегите, заворот на угол и пешком.
- Если слышите топот ног – не стоит прятаться. Все ровно найдёт. Лучший варианты – либо тихо скрыться, либо громко убежать.
- Если она предлагает вам лекарства, обратите внимание на глаза. Светятся – яд, нет – лекарство. (Восстановление +25 здоровья)
И желательно противогаз, которого нет в игре
Дополнено: баг все ещё есть, ботинки супер вещь, прятаться мало эффективно.
Прошла я за 17 минут, с сотой попытки. С обновлением это стало слишком легко. Примерно за час я прошла. Итого +2 концовки, неплохие, но и не супер хорошие.
Сюжет:
У Сайко раздвоение личности. С одной стороны она просто не хочет, чтоб мы сбежали, а с другой – готова нас любым способом убить. Главному герою нужно покинуть школу, не умерев. Хотя нужно было вызвать врачей, этой девочке нужна помощь, а не убегать. Вдруг какой-нибудь Вася захочет вечером прийти в школу.
Итог:
Игра мне понравилась. Хоть и нужно делать однотипные действия каждый раз, но это всегда по разному. Ключи разбросаны даже там, где не ожидается их увидеть, а чувство, что Сайко телепортируется и всегда знает, где её любимый Сэмпай только растёт.
Добавили туалеты, зеркала с отражением главного героя, крышу и анимации. + изменили поведение Сайко.
Источник
Сайко
Сайко (монах) — организатор смуты Сисигатани
Список значений слова или словосочетания со ссылками на соответствующие статьи. Если вы попали сюда из другой статьи Википедии, пожалуйста, вернитесь и уточните ссылку так, чтобы она указывала на статью. |
Wikimedia Foundation . 2010 .
Смотреть что такое «Сайко» в других словарях:
Сайко — САЙКИН САЙКО САЕНКО САЙКОВ Может быть, от слова сайка (хлебец), но чаще от имени Сайка, то есть Исайка, Исай. Начальное и в русских именах часто отпадало: Илларион Ларион, Исидор Сидор, наконец, Иван Ваня. (Ф) В Ономастикоен Веселовского есть… … Русские фамилии
Сайко Н. П. — САЙКÓ Наталья Петровна (р. 1948), актриса, засл. арт. РСФСР (1989). С 1970 в Моск. т ре на Таганке (с 1993 т р Содружество актёров Таганки ). Среди ролей: Офелия ( Гамлет У. Шекспира), Наташа ( Три сестры ) и Аркадина ( Чайка ; обе пьесы А. П.… … Биографический словарь
САЙКО Александр — САЙКО Александр, актер. 1975 РАБА ЛЮБВИ 1982 КРАСНЫЕ КОЛОКОЛА (фильм второй) 1983 УЧЕНИК ЛЕКАРЯ 1987 СТАРАЯ АЗБУКА (см. СТАРАЯ АЗБУКА) 1989 СТО СОЛДАТ И ДВЕ ДЕВУШКИ 1990 ФРАНКА ЖЕНА ХАМА (см. ФРАНКА ЖЕНА ХАМА) 1991 МЕД ОСЫ 1991 УМИРАТЬ НЕ СТРАШНО … Энциклопедия кино
САЙКО Наталья Петровна — (р. 12.01.1948, Таллин), актриса, заслуженная артистка РСФСР (1989). Окончила Театральное училище имени Б. В. Щукина (1970). С 1970 актриса московского театра на Таганке, позже «Содружества актеров Таганки». В кино с 1968 года, первая роль Зина… … Энциклопедия кино
Сайко Наталья Петровна — (р. 1948), актриса, заслуженная артистка РСФСР (1989). С 1970 в Московском театре на Таганке (с 1993 Театр «Содружество актёров Таганки»). Среди ролей: Офелия («Гамлет» У. Шекспира), Наташа и Аркадина («Три сестры» и «Чайка» А. П. Чехова).… … Энциклопедический словарь
САЙКО Наталья Петровна — (р. 12.1.1948), советская актриса. По окончании Театрального училища им. Щукина с 1970 в Театре на Таганке. В кино с 1969 (фильм «Деревенский детектив»). Среди ролей: Лия («Птицы наших надежд», 1977), Наташа («Старшина», 1980),… … Кино: Энциклопедический словарь
САЙКО ВИКТОР ФЕДОРОВИЧ — Род. 07.03.1936 г. в с. Деймановка Пирятинского р на Полтавской обл. Украинской ССР. Окончил Украинскую сельскохозяйственную академию (1965). Доктор с. х. наук (1987), профессор (1991), член корреспондент ВАСХНИЛ (1988). Специалист в области… … Биографическая энциклопедия РАСХН, ВАСХНИЛ
Сайко Наталья Петровна — (р. 1948), актриса, заслуженная артистка РСФСР (1989). С 1970 в Московском театре на Таганке (с 1993 театр «Содружество актёров Таганки»). Среди ролей: Офелия («Гамлет» У. Шекспира), Наташа («Три сестры») и Аркадина («Чайка»; обе пьесы… … Большой Энциклопедический словарь
Сайко, Наталья Петровна — Наталья Сайко Имя при рождении: Наталья Петровна Сайко Дата рождения: 12 января 1948(1948 01 12) (64 года) Место рождения: Таллин, ЭССР, СССР … Википедия
Сайко, Наталья — Наталья Сайко Имя при рождении: Наталья Петровна Сайко Дата рождения: 12 января 1948 Место рождения: Таллин … Википедия
Источник
Сайко-чан
Saiko-chan
О персонаже
Saiko-chan, also known as Saiko, is the titular antagonist of Saiko no Sutoka. She is obsessed with Akira , the main protagonist.
Содержание
Background [ ]
Saiko seems to be a normal, diligent High School girl in a generic Japanese High School in a small city. She suffers from some kind of mental ailment, presumably DID, making her psychotic, violent, and sociopathic. So far, the story tells that she has a crush on a boy, Akira, her senpai. One day, she starts getting frustrated that Akira seems to focus a lot more on his friend, Shinji, and fails to notice her.
Either because she simply could not stand Akira having other friends or because she imagined a boy-love romance between them, she enters into a psychotic episode, drugs Akira and ties him up within the school during the night. Desperate and psychotic, Saiko sets up a death game during the night in an attempt to play a morbid cat-and-mouse revenge game with Akira.
Name origins [ ]
Saiko-chan’s first name is play on term «psycho,» referring to her mentally insane, and psychotic personality. «Saiko» is also an actual Japanese name. The kanji in her name 最 (sai) combined with 子 (ko) translates to «the greatest child». Her actual name is never specified but the creator of the game has stated that her given nickname is «Saiko-chan».
Appearance [ ]
In Normal Mode Saiko appears to be a high school student with short, unkempt auburn hair with scarlet glowing eyes. She wears a white buttoned shirt with a pleated navy blue skirt that has blood all over including on her face, arms and legs and goes barefoot. She also carries a knife.
In Yandere Mode, she appears to be more normal looking. Her (now brown) hair seems longer and neater wearing it in low pigtails, wears round glasses, a yellow vest underneath a white shirt along with a purple skirt and black loafers.
In Yangire Mode, her appearance seems slightly similar to Normal Mode except she wears a black bunny costume with a bloody grin smeared around her mouth. Her eyes and the smeared grin appears to be glowing brighter too.
Personality [ ]
Saiko seems to suffer from Dissociative Identity Disorder, based upon her tendency to switch between personalities at random times throughout the game, heavily dependent on the game’s current difficulty mode and her current mood towards Akira, which can be changed by performing actions such as (but not limited to) stealing her keys and being low on health in close proximity to Saiko; For example, the former action will cause Saiko to become hostile towards her senpai, while the latter seems to bring about her more gentle and «normal» personality, as she may sometimes offer the player a healing item to restore their health, even mere moments after causing the player’s damage herself.
Normally, she is a psychotic murderer, manipulator, and has a taste for seeing someone suffer. Her sadism also comes around when she feels the need to “punish” Senpai after being angered by him running away. Despite her love for him, Saiko seems to enjoy putting him through pain. On occasions, she gives a false sense of security to the protagonist in order to trick and hurt him. An example of that is when she pretends to be guilty of her actions and offer “Medicine”. Though at times she does actually give medicine, she can also offer a fake that will lower the Protagonist’s health.
On special moments where she feels empathy, she is kind and loving, offering medicine to the protagonist after injuring him and claiming she is sorry. When that happens the player will have to be careful to trust her, as she is faking it sometimes. When her feelings are genuine, she will refrain from attacking the protagonist.
Observation [ ]
As the updates on Saiko A.I. go, the more blurry the border between Saiko Personalities is.
- Both personalities seem to adopt traits of one another: Her «tame» personality often acts extremely violent, going as far as intentionally poisoning the Healing Pills she provides Akira, and, in the late-game, fatally back-stabs Akira on sight (even at full health).
- She also instant-kills Akira for peeking, proving that her «love» for him has clear limits
- In Yandere Mode, she kills Shinji being on her «tame» personality if he resists her instructions, going as far has starting sporting a gas mask and throwing poison bottle at him
- In the contrary, sometime her «Angered» personality can show strange signs of mild companion, as she often gives 5 seconds to escape, accept to give up on her chase if Akira wins her shifumi round, and stops her assault he Akira gives her the Diary.
- Sometime, she does physically fakes shifting back into her «Tame» personality (when she is petted to be calmed down, when she provides fake medicine and at random when the Diary quest is completed), making it very suspicious her «Tame» persona is actually somebody else than her «Angered» one.
Saiko’s «split» behavior could be interpreted in a few different ways:
- Saiko really does suffers from Dissociative Personality Disorder, but both personalities work in teamwork and one another takes fully control depending on her emotional state. While «Tame» Saiko does seem to not be particularly hostile to Akira and might even delay his death, she clearly doesn’t try to stop «Angered» Saiko from murdering him. Also, both personalities see Shinji as a nuisance to be eliminated before Akira wakes up. As Akira manages to avoid her and progressively gather the escape code, «Angered» Saiko looks a lot more prone to spontaneously take control, hinting that her frustration of losing alone is enough to decide who is mainly in control.
- Saiko could «simply» be a single-soul psychotic, paranoid, bipolar and sociopathic girl suffering from acute Intermittent Explosive Disorder, but is also somewhat really in love with Akira, yet not enough to overcome her frustration and anger fueled psychotic violent episodes. Unable to really understand herself her outbursts of rage, she might interpret them as another persona in order to convince herself or others of her actions. Her glowing irises would then be simply a hint of her level of blood pressure when she is overthrown out of her general reasoning and gets bloodthirsty and not actually a sign of full personality shift. The more Akira manages to evade her, the more her blinded rage episode occur, the more her explosive episode happen.
- Yangire and Extreme Yangire (and possibly newly added Nightmare) modes could also brings out a supernatural explication to her psychotic behavior, as Saiko seems to have been so far a diligent student and it is sort of hard to believe normally such extremely manipulative, sadistic, bloodthirsty and sophistically sadistic behavior would suddenly appear to a girl having reached mid-high school without prior notice from the school staff. Saiko might very well be actually possessed by an evil spirit trapped inside the school, making her lose her global empathy and increasing her manipulative nature, shifting from medium control over Saiko in her «Tame» persona, to full control in her «Angered» persona. It could have taken advantage of Saiko when she went distressed as Akira would not notice her. This is enforced by a few hints: — The game happens in Japan, where mythology about evil spirits manifestation after school hours inside side town schools is pretty rich. Some spirits needs vulnerable kids to manifest themselves, and are often here to cause mischiefs. — Yangire and Nightmare maps outlook does not look natural, as blood swells from the walls and everything looks unnaturally decaying. The darkness is unrealistically thick despite the clear night sky, a common trope when a curse occurs inside a school within Japanese fiction — Saiko and Ellisu eyes glowing mechanic is not possible in real life as human do not have a reflective retina like cats. However, in Japanese mythology, possessed humans often have a physical transformation of their eyes. — Saiko supernatural look evolves as the night goes, as at sunset she barely look other than manipulative and psychotic, at dead of night Saiko look straight-up possessed. — Admitting Nightmare mode is not a PTSD nightmare of Akira post-normal gameplay, this seems to confirm the school is prone of spiritual manifestation.
Источник