At nvc что значит immigrant visa application

Номер иммиграционного дела

USCIS Receipt Number иммиграционного дела

Номер иммиграционного дела присваивается любой петиции или форме, поданной в иммиграционные органы США.

После того как вы подадите любое заявление или петицию в Службу гражданства и иммиграции США (USCIS), в течение 1-3 недель, вы получите по почте форму I-797C, Notice of Action. I-797C содержит ваш номер квитанции вашего дела в USCIS.

📜USCIS присвоит вашему делу (кейсу) уникальный 13-ти значный номер. Например, WAC1901650960.

🎯Если вы подали петицию на визу, корректировку статуса, продление грин-карты, заявление на гражданство, DACA или любую другую форму, Receipt Number позволит вам легче отслеживать статус вашего дела в USCIS.

👀Отслеживать кейс можно здесь

⚠️По первым буквам номера можно определить в каком сервисном центре USCIS обрабатывается петиция:

CSC – California Service Center
EAC – Eastern Adjudication Center (now known as Vermont Service Center)
IOE – ELIS (efile)
LIN – Lincoln Service Center (Nebraska Service Center)
MSC – Missouri Service Center (National Benefits Center)
NBC – National Benefits Center
NSC – Nebraska Service Center
SRC – Southern Regional Center (Texas Service Center)
TSC – Texas Service Center
VSC – Vermont Service Center
WAC – Western Adjudication Center(California Service Center)

👉При большой загруженности одного из сервисных центров, кейсы могут быть переведены в другой сервисный центр.

🔰2 цифры после букв, означают финансовый год, в котором был открыт ваш кейс.

🔰Следующие 3 цифры это компьютерный день когда был открыт кейс. Например, WAC1901650960 — 016 — шестнадцатый день финансового года.

📜Окончательный набор из пяти цифр является номером дела.

Читайте также:  Не слоняйся что бы это не значило

Если у вас есть вопросы по получению визы в США и иммиграции, вы можете воспользоваться бесплатными консультациями, которые мы даем нашим подписчикам в социальных сетях: Instagram , Facebook , VKонтакте или Яндекс.Знатоки.

Источник

Национальный Визовый Центр

National Visa Center(NVC)

NVC Национальный Визовый Центр (НВС) является частью Государственного департамента США(DOS). Он расположен в Портсмуте, штат Нью-Гэмпшир. NVC был создан в 1994 году на месте военно-воздушной базы.

Национальный Визовый Центр обрабатывает иммиграционные петиции и организует собеседование для получателей иммиграционных виз в Посольствах и Консульствах США.

НВЦ задействован в иммиграционном процессе при консульском оформлении иммиграционной визы, когда бенефициар иммигрант находится вне США.

Во всех случаях иммиграционный процесс начинается в Службе Гражданства и Иммиграции США. Когда USCIS получает петицию, он помещает ее в очередь для обработки USCIS, фиксируя и сообщая Петиционер в форме I-797C дату получения петиции.

Только после того, как USCIS одобрит петицию, петиция будет направлена в NVC в Портсмуте.

Закон Соединенных Штатов ограничивает количество номеров иммиграционных виз, доступных каждый год в определенных категориях виз. Это означает, что даже если USCIS одобрит ходатайство об иммиграционной визе для вас, вы не сможете сразу получить номер иммиграционной визы.

Для ограниченных категорий наличие номеров иммиграционных виз зависит от даты подачи вашего ходатайства и количества других лиц, ожидающих получения той же категории визы. Дата подачи вашего ходатайства называется датой приоритета — Priority Date.

Получая петицию от USCIS, NVC присваивает петиции новый номер дела, по которому можно отслеживать статус петиции.

Начав обработку иммиграционного кейса НВЦ связывается с заявителем, подтверждая что петиция была получена NVC, уведомляя о номере дела и номере инвойса для последующей оплаты иммиграционных сборов и предоставляя инструкции о дальнейших шагах.

Обратите внимание, что этот номер дела отличается от номера дела USCIS, а также от номера иммиграционной визы.

Визовый Бюллетень (Visa Bulletin)

Приоритетные даты ежемесячно публикуются в Визовом Бюллетене, который содержит актуальные приоритетные даты для дел, обрабатываемых NVC.

Визовый бюллетень публикуется ежемесячно с 11 по 18 число, задавая приоритет обработки иммиграционных дел на два ближайших месяца.

Priority Date и Cut-off Date

Другими словами, если ваша приоритетная дата(Priority Date) не соответствует указанной в последнем Визовом Бюллетене Cut-off Date, NVC уведомив вас о получении вашего кейса будет удерживать обработку вашей петиции до тех пор, пока ваша приоритетная дата не будет соответствовать Cut-off Date или, в ближайшее время Priority Date вашей петиции станет актуальной. В этом случае, NVC свяжется с вами, чтобы начать обработку вашей петиции.

Этапы иммиграционного процесса в NVC

Первым шагом в этой обработке является создание вашего кейса в системе NVC. Как только это будет сделано, вам вышлют приветственное письмо по электронной почте или традиционной почтой. С информацией, содержащейся в этом письме, вы можете войти в консульский электронный заявочный центр (CEAC), чтобы проверить свой статус, получать сообщения и управлять своим иммиграционным делом.

  • выбор агента, представляющего заявителя -бенефициара перед NVC
  • выставляет счет Петиционеру за визовые сборы
  • получает и обрабатывает визовые формы DS-260 или DS-160(виза К)
  • получает и обрабатывает документацию, необходимую для квалификации на визу

Форма DS-261

Чтобы выбрать агента, который будет представлять иммигранта в общении с NVC, необходимо подать онлайн форму DS-261, Choice of Address and Agent. Существует также устаревшая эквивалентная форма, называемая формой DS-3032, которая подается на бумаге.

Иммиграционное ходатайство о выдаче визы будет находится в Национальном Визовом Центре до тех пор, пока не будет согласовано и назначено собеседование с консульским сотрудником в посольстве или консульстве США.

После того как НВЦ назначит собеседование и направит кейс в американское диппредставительство, ответственность за дальнейшую обработку иммиграционной визы лежит на консульстве и для решения возникающих вопросов иммигранту нужно решать непосредственно в уполномоченном Посольстве США.

Если консульское должностное лицо, рассматривающее визовое заявление бенефициара, решит, что лежащая в его основе петиция USCIS была одобрена по ошибке или больше не может быть одобрена, оно может вернуть петицию в USCIS для повторного рассмотрения. Эта связь происходит непосредственно между консульством и USCIS. NVC больше не участвует.

Прекращение иммиграционного дела в NVC

Обработка ходатайств об иммиграционной визе прекращается NVC, если бенефициар не подает заявление на получение иммиграционной визы в течение года с момента уведомления NVC о наличии иммиграционной визы. Однако ходатайство может быть восстановлено, если в течение двух лет после уведомления о наличии визы иностранец докажет, что просрочка этого срока произошла по независящим от него причинам.

Как связаться с NVC

Национальный визовый центр уведомляет, что в связи с COVID-19 сократил персонал и просит обращаться только с неотложными медицинскими или гуманитарными запросами или необходимыми обновлениями дел, которые все еще находятся на рассмотрении в NVC.

Ознакомиться с текущим статусом вашего дела или внести изменения, можно в личном кабинете CEAC https://ceac.state.gov.

e-mail NVC

Если вам нужно отправить в NVC форму или документ, используйте страницу отправки документов в NVC.

По электронной почте можно делась запросы только по на иммиграционным визам используя публичную форму запроса Public Inquiry Form

Представители службы поддержки клиентов работают с 7: 00 утра до 12:00 ночи с понедельника по пятницу, за исключением федеральных праздников. Из-за большого объема звонков время ожидания может превышать 30 минут.

Обратите внимание, что из-за Covid-19 с 3:30 вечера до 4:00 вечера увеличенное время ожидания в колл-центре NVC.

Телефоны NVC

Если у вас вопросы по неиммиграционным визам звоните по тел:(603) 334-0888

Если вопросы по иммиграционным визам, звоните по тел:(603) 334-0700

Источник

U.S. Visas

Why don’t you have my case at the NVC yet?

When you complete a petition (I-130, I-140, etc.) for an immigrant visa, you send it to United States Citizenship and Immigration Services (USCIS) in the Department of Homeland Security for approval. If USCIS approves the petition and you wish to process for a visa outside the United States, USCIS will send you a Notice of Approval (I-797) and send the petition to NVC. It often takes longer for the petition to arrive at NVC than for you to receive your Notice of Approval. Please refer to the NVC processing timeframes page for the most up to date processing times. Once we receive your petition from USCIS, we will give it a unique NVC case number and send you a letter notifying you that we have your petition and what to do next.

I am the beneficiary (applicant) and my case is at NVC. Now what happens?

If a visa is available for your petition (or if the Department of State believes that one will be available in the next several months), NVC will send you, the beneficiary, a letter or email directing you to begin visa pre-processing with NVC. NVC will begin pre-processing your case by asking you to pay the appropriate fees in CEAC. After the appropriate fees are paid, you will be able to submit the necessary immigrant visa documents, including the Affidavit of Support (AOS), application forms, civil documents, and more.

If visas are not available for your visa category, NVC will notify you that NVC received your petition and will hold it until a visa becomes available.

How much are the fees for the National Visa Center’s Services?

For current fee amounts for Immigrant Visa Application Processing, Affidavit of Support Review, and Immigrant Visa Security Surcharge, see Fees for Visa Services.

I am in the United States and would like to adjust my status. How do I do that?

When a visa is available for your petition (or if the Department of State believes that one will be available in the next several months), NVC will send you a letter asking what you plan to do. If you respond that you plan to adjust your status, NVC will hold your file until a USCIS office requests it.

Requests for adjustment of status are processed by USCIS not by NVC. You should contact the USCIS office nearest you for adjustment of status information.

I am adjusting my status with USCIS, what do I do about the fees requested by NVC?

If you are planning to adjust status with USCIS, do not submit any fee payments. Notify NVC of your intent to adjust status and contact the USCIS for further information.

When I filed a petition for my relative I was a Lawful Permanent Resident (green card holder). I recently became a U.S. citizen. How does this affect my family members?

If you filed a petition for your spouse and/or children when you were a lawful permanent resident (LPR) and you are now a U.S. citizen, the type of immigrant visa that your family members can receive will change. When you become a U.S. citizen, you must submit proof of citizenship to the National Visa Center (NVC) so they can update your family member’s visa category. Scan and save one of the below items as a PDF or JPG file. Then send it as an attachment to Public Inquiry Form:

  • A copy of the biodata page of your U.S. passport; or
  • A copy of your certificate of naturalization.

Effect on spouses and minor children: If you filed a petition for your spouse or minor children (under age 21 and unmarried) while you were an LPR, the visa category was family second preference (F2A). When you become a U.S. citizen, NVC will upgrade the petition to an immediate relative (IR) visa category. This benefits your immigrating family member(s) because there are no limits on the number of visas that can be issued each year in the IR categories.

  • Important: If the family second preference (F2A) petition that you filed for your spouse included your minor children, now that you are a U.S. citizen you must file new and separate petitions for each child. This is because children cannot be included as “derivative applicants” on a parent’s immediate relative (IR) visa or petition. (This is different from the family second preference petition, which allows minor children to be included in their parent’s petition.)
  • Children born abroad after you became a U.S. citizen may qualify for U.S. citizenship. They should apply for U.S. passports at the U.S. Embassy/Consulate. The consular officer will determine whether your child is a U.S. citizen and can have a passport. If the consular officer determines your child is not a U.S. citizen, the child must apply for an immigrant visa if he/she wants to live in the United States.

Effect on adult children: If you filed a petition for your unmarried adult children (age 21 or older) when you were an LPR, NVC will change the visa category from family second preference (F2B) to family first preference (F1). However, under a federal law called the Child Status Protection Act (CSPA), visa applicants can “opt out” of conversion to the F1 visa category and remain an F2B visa applicant. This may be beneficial because sometimes the wait time for an F2B visa is shorter than the wait time for an F1 visa. When you naturalize and become a U.S. citizen, you should check the Visa Bulletin to see if it would be helpful for your adult unmarried child to remain in the F2B category. (Applicants keep the priority date of their F2B petition when it converts to the F1 visa category.) Applicants who want to opt-out of conversion to the F1 category must submit a request using these guidelines:

  • Applicants whose case is at NVC should submit requests using NVC’s online inquiry form. NVC will forward the request to USCIS and change the visa category back to F2B upon receipt of USCIS’s approval.
  • Applicants whose case is at a U.S. Embassy or Consulate overseas should ask the embassy to submit a request on their behalf. The consular officer will forward the request and adjudicate the visa application in the F2B category only upon receipt of USCIS’s approval.

Please note that the process to apply for a visa does not differ between the F2B and F1 categories. Visa applicants still need to pay the required fees, complete a visa application, and submit the required civil and financial documents. The only difference is in when their priority date becomes “current,” which is what allows a consular officer to adjudicate and issue an immigrant visa.

I have been waiting for a very long time for my relative to get an immigrant visa. Now there is a family emergency and I need my relative to immigrate soon to the U.S. Can NVC help me?

If a visa is available for your relative’s category, and their case involves a life or death medical emergency, processing of your case may be expedited. To request a review for expedite, please submit a scanned letter (or statement) to NVCExpedite@state.gov from a physician (or medical facility). The letter must include the physician’s (or medical facility’s) contact information, and declare a life or death medical emergency exists.

Please make sure to include your case or receipt number on the subject line along with at least one of the of the following:

  • Petitioner’s name and date of birth
  • Beneficiary’s name and date of birth
  • Invoice ID number

If a visa is not available, unfortunately there is nothing that NVC can do to expedite the petition. Immigrant visa processing is governed by the Immigration and Nationality Act of 1952, as amended, which controls availability of visas. There is no provision within the law that would allow the Department of State to issue a visa to someone for whom a visa is unavailable.

My relative went for his interview for an immigrant visa at the U.S. Embassy, but was refused. Can NVC review this case?

No, NVC cannot change a visa decision. You should contact the U.S. consular office where the visa case was processed.

My immigrant visa expired before I was able to travel to the United States. What should I do?

You should contact the Immigrant Visa Unit of the U.S. Embassy or Consulate that issued your visa. You do not need to file a new petition with USCIS, but you may need to submit a new application (DS-260) and pay another immigrant visa application processing fee. In addition, you may need to submit new supporting documents, such as a new medical examination and police certificate. Please be prepared to return your unused, expired visa and visa package (if applicable). Requests to reissue or replace visas are considered on a case-by-case basis, and all applicants are required to re-establish their eligibility; there is no guarantee that you will receive a new visa.

I moved. How do I give you my new address?

Please provide your new address using our Public Inquiry Form. Don’t forget to let NVC know if your phone number or e-mail address change, too.

What do I need to do to remove an attorney from my case?

If you no longer want to be represented by your attorney, you must contact NVC in writing using our Public Inquiry Form.

What do I need to do to add an attorney to my case?

If you wish to hire an attorney, please submit a signed form G-28 Notice of Entry of Appearance as Attorney or Representative to the National Visa Center (NVC) using our Public Inquiry Form.

What do I need to do to withdraw a case?

To withdraw a petition, you must submit a signed written statement requesting that the petition be withdrawn and explaining the reason to NVC using our Public Inquiry Form. If an attorney or accredited representative submits the request, a G-28, Notice of Entry of Appearance as Attorney or Representative, must accompany the request.

How do I transfer my Immigrant Visa case from one embassy or consulate to another?

If you would like to transfer your Immigrant Visa (IV) case to another embassy or consulate, please follow the steps below:

Источник

Оцените статью